2021. november 27., szombat

Műszervezérlés - újrakezdve

 

Bevezető

Az elmúlt években rengeteg munkát raktam a különböző műszereim számítógépes vezérlésébe. A terv az volt, hogy valami hozzáadott értéket teremtsek vele, úgy mint logolás, jobb láthatóság, több - integrált - funkció, stb.
Úgy néz ki, hogy ezzel kicsit megbuktam, miután semmi sem jutott el, a használhatósági állapotba.
Az egészet, hónapokkal ezelőtt félretettem. Most úgy érzem, ideje leporolnom és újrakezdenem, hogy valami "működő" állapotig eljussak vele.

Tervek

A forrás repók újraszervezése

Ez azért szükséges, mert rengeteg dolgot tanultam az elmúlt években a munkám kapcsán a gitről (branch stratégiák, release kezelés, etc.)

USB-RS232 interfész tervezés

Van egy pár eszközöm ami RS232 interfésszel rendelkezik a GPIB helyett/mellett. Igen, vehetsz USB-Soros átalakítót gombokért. Miért kell egy másik? A legtöbb darab amit kapsz, nem tudja a megfelelő jelszinteket. TTL szintet használnak RS232 helyett. A legtöbb professzionális műszernek szüksége van a megfelelő jelszintekre. A megfelelő csatoló nem olcsó, vagy azt kockáztatod, hogy veszel valami vackot az Aliexpressen ami azt állítja magáról, hogy megfelelő, közben nem.

USB-GPIB hardver újratervezése

Az ATMEGA32U4 alapú interfészem tökéletesem működik. Az elmúlt években ugyanakkor kiderült pár dolog ami arra késztet, hogy szükség van pár módosításra:
  • Olyan fizikai terv kialakítása, hogy 3D nyomtatott dobozba lehessen tenni.
  • Elhagyni azokat a csatlakozókat amiket későbbi továbbfejlesztésre terveztem bele mint kijelző plusz eszközök vezérlése, stb.
  • Soros debug lehetőség (az AR488-nak megfelelően)
  • Az Arduino Leonardo bootloaderrel való kompatibilitás
  • Megtartani a teljes 8bites buszból adódó adat transzfer előnyöket (módosított bootloader szükséges)
  • Az AR488 szoftverrel való kompatibilitás megtartása (https://github.com/Twilight-Logic/AR488)
  • Aktivitás LED-ek hozzáadása (az eredeti Arduino Leonardo-nak megfelelően)
  • Teljes GPIB meghajtó TI ICkkel (másik hardver verzió szükséges)
Az AR488 kompatibilitás megtartása nem jelenti azt, hogy a saját firmware-emet ki tervezném dobni. Változatlanul nem békéltem megy a 3000+ sor kóddal egyetlen forrásfájlban. Az AR488 még mindíg nem támogatja a GPIB másodlagos címzést. Van egy rakás eszközöm (VXI keretek, moduláris labortáp keret), amiknek szüksége van erre. A másik oldalon támogatja a device üzemmódot, a TI GPIB IC-it, amik az enyémből hiányoznak, továbbá megvan a szoftver támogatása olyan eszközökben mint a sigrok.

Proper bootloader for USB-GPIB

Csináltam egy bootloadert a v2.0-ás panelhez. Ez egy annak a mellényúlásnak az eredménye volt, hogy újrahasznosítottam az Arduino Leonardo USB visszajelző LEDjeit, ami megölte a GPIB kommunikációt. A problémát akkor megoldottam, de az eredménye egy rosszul dokumentált (https://it-pro-hu.blogspot.com/2020/04/gp-ib-5-v20-panel.html), nehezen reprodukálható állapot lett. Ráadásul ez kinyírja a LED-eket és nem áthelyezi más uC lábakra. Most létre akarok hozni egy karbantartható, újrafordítható, megfelelően telepíthető megoldást. Ezen túl szeretnék a szabályoknak megfelelő PID/VID páros kérni a pid.codes-tól.

Tápegység vezérlő szoftver

A virtuális műszer szoftverem sok dologra lenne alkalmas, de rájöttem, hogy túl magasra tettem a lécet, első nekifutásra. Sok mindent megcsináltam már benne, a jelenlegi újrakezdéshez kisebbet akarok fogni.
Tehát megtartva a cserélhető driver támogatást akarok csinálni egy tápegység vezérlő szoftvert a rengeteg tápegységemhez (ráadásul a HP 66000A moduláris tápegység nem is használható szoftver nélkül, mert nincs hozzá meg a saját billentyűzete). Ebbe egyenlőre nem akarom magasabb szintű funkciókat rakni.

Továbbiak...

Természetesen, nem akarok itt megállni, újra akarom indítani a virtuális műszer fejlesztésem, a karakterisztika rajzolót, stb.
Ezek a dolgok egyenlőre homályosak, és ha elveszítem a fókuszt ezem megint, annak csak egy polcra rakott project hegy lesz az eredménye. Megint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.