2021. január 22., péntek

Fake in China (EPROMok)

Amikor kinyitottam a HP 8903B Audio Analizátor dobozát, kiderült, hogy a processzor panelen a rom memóriák eléggé szedett-vedett képet mutatnak. Össze-vissza mindenféle gyártótól. Nem igazán kedvelem azt. A megbízható működés érdekében úgy gondolom, hogy az EPROMokra pár évtizedente ráfér a frissítés, hogy a műszer stabil maradjon.

Az eredetieket nem akartam törölni, így az lett a terv, hogy egy teljesen új EPROM garnitúrát programozok hozzá. A 2716 és a 2516 EPROMok már nem elérhetőek a szokásos megbízható szállítóktól, így az eBay-en kerestem. Rendeltem is 20db-ot. Megjött Kínából:


Tudom, hogy a gyártók időnként cserélik a a gyártástechnológiát, a hosszú ideig piacon tartott eszközöknél. De ne már! Három különböző chip méret, azonos dátumkóddal?

Gyerekek, azért ennél tudtok ti jobbat! :-D

Ettől függetlenül, kipróbáltam. A 20-ból 1 viselkedett EPROMként a programozóban. Azt sem sikerült megírni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.