2020. október 26., hétfő

Búcsú az Exchangektől

Vége, befejeztem.
Pénteken lekapcsoltam az utolsó Exchange szerveremet. Azt gondolom ezzel életem egy korszaka lezárult.
Az elmúlt pár évben, elsodródtam az üzemeltetéstől, a Microsoft eszközöktől és az Exchage-től. A napi életem ma Linuxok, CI/CD pipeline-ok, git, Jenkins, Nexus, Sonar, Terraform és főleg Amazon AWS körül zajlik.
Az eMail már nem az egyetlen, valószínüleg. nem a legnépszerűbb írásbeli kommunikációs forma, még céges környezetben sem. Ehhez jön, hogy a cégek nagy része átáll a felhő alapú megoldásokra. Az én Exchange tudásom, legalábbis ami több volt mint egy átlag rendszergazdáé, vagy konzulensé, a transport agent-ek (korábban transport sink-ek) gyártása. Ez az Office 365-nél már teljesen okafogyott, ugyanis ezek telepítését a rendszer már nem engedi. Így már nem érzem, hogy lenne értelme ezzel foglalkoznom.
Gondolkodtam, hogy írjak némi áttekintőt az elmúlt kb. 30 évről, az én a levelezés és az Exchange kapcsolatáról, de sok mindenre nem emlékszem pontosan, a dolog biztosan hiányos, pontatlan lenne, így ez most kimarad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.