2019. november 16., szombat

Akai - régi szerelem

Rég nem írtam blogot. Jó okom volt rá, de ez nem publikus. Úgy látszik, az ok elmúlt, így visszatérek.
Az elektronika, CNC marás, 3D nyomtatás és sok más szenvedélyem mellett, van egy régi szerelmem a zene és a Hi-Fi. Hogy őszinte legyek majdnem 40 éve (38, ha pontos akarok lenni) ez vezetett az elektronika világába.
11 éves voltam amikor az első Hi-Fi torony megérkezett a családomba. Az első pillanattól kezdve azon törtem a fejem, hogyan tudnám kibővíteni a képességeit, később pedig azon, hogyan tudnám javítani a hangminőségét. Ez vezetett az audio elektronika világába, erősítők és más dolgok építéséhez.
A hetvenes, nyolcvanas években a "vasfüggöny" mögött nőttem fel. Ebben az időben nem sok árú érkezett a nyugati világból. Magyarországon nagyjából csak az Akai készülékei voltak széleskörben elérhetőek abból a tényből következően, hogy a Videoton az Akai gyártóbázisa volt itthon.
1984-ben tartottak egy bemutatót Budapesten egy étteremben. Itt hozzám került egy kis termékkatalógus, ami jó ideig a Hi-Fi bibliám, a vágyaim forrása volt. Szerettem volna birtokolni a legjobb készülékeket ebből a katalógusból - ami sajnos mára valahol elveszett.
Az elmúlt évben ez a vágy újra felerősödött a fejemben, sok év feledés után.
Tehát elkezdtem gyűjtögetni.
Ma elmondhatom, hogy rendelkezem a teljes készlettel amit akkoriban szerettem volna. Aktuálisan picit többel is, de a "projekt"-et még nem fejeztem be. Valószínüleg pár darabot el fogok adni belőle, párat még le fogok cserélni.
Itt a jelenlegi gyűjtemény:


Néhány eszköz jó állapotban van. Mások külső és belső törődést igényelnek. Az elkövetkező hónapokban talán években, azt tervezem, hogy működő, esztétikailag jó állapotba hozom ezeket (némi külső segítséggel).
Ezen túl tervezek építeni egy állványt hozzá, amiben elfér az összes darab amit meg akarok tartani.
Továbbá azt tervezem, hogy olyan tudást adok a rendszerhez, ami illeszkedik a design-ba, de születésekor nem volt elérhető, mint az internetes zenelejátszás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.