2019. március 21., csütörtök

TCA530

Kedves barátom Rácz Peti hívott egy pár hete. Kért tőlem Philips TCA530-as IC-t. Ezt jó néhány régi rádióban használták a varicap diódák tápegységeként.
Az IC-t jó néhány éve nem gyártják már. Csak az eBay-en találtam elképesztő áron. 9000-15000Ft és még az sem biztos, hogy eredeti.
Szerencsére néhány kapcsolás kószál a neten, ami hivatott ezt kiváltani. Peti küldött nekem egyet. Körbenéztem a neten, némi magyarázatért, adatlapért, megjegyzésekért. Pár dolgot változtattam rajta a saját elképzeléseim és a neten talált megjegyzések alapján.
A célom egyszerű. Nem akartam valami negyméretű, külön huzalozandó panelt tenni valahova a dobozba, hanem helyette valami aprót akartam csinálni ami elfér az eredeti IC helyére.
Itt az eredmény:


Csak egy kicsit nagyobb mint az eredeti DIP-16-os tok, csak magasságban nagyobb. Remélem befér.
Várom az első javított rádiót...

8 megjegyzés:

  1. Érdeklődni szeretnék, hogy mennyibe kerülne 2db TCA-530 helyettesítő ic.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tibor,
      A cuccot jelenleg 2000Ft+Áfa áron árulom, bár nem hirdettem egyenlőre sehol. Ez leginkább még csak prototípus, egy párhoz van még alkatrészem.
      Amit tudni kell róla:
      1. az Orion nagy tuner-ben működik, de hozzá kell állítani.
      2. A használt uA723 referencia feszültsége más mint a TCA530-é így nem garantálható, hogy másban is működik
      3. Van benne egy ellenállás amit nem szoktam beforrasztani, mert változik a bemenő feszültség függvényében. Ezt számolni kell.
      4. Készül egy jobb verzió, de fogalmam sincs mikor lesz belőle valami, így erre csak akkor érdemes várni, ha a jelenlegi nem jó a készülékbe.

      Törlés
    2. Szia.
      Nekem is ket Orion ST240 radioba kellene.mind a kettonel van egy olyan hiba hogy szep lassan de maszkal a hangolofeszultseg.kb 15 prec utan mar jok a radiok amig bemelegszik gondolom az ic.a tunerba mar kicsereltem az osszes trimmer kondit mert ott is volt egy pattogos hiba amit az egyik meghibasodasa okozott FM 2 on.Ird meg legyszivrs hogy tudnam felvemni veled a kapcsolatot.UDV Tibi

      Törlés
    3. Szia,

      Jobb oldalt az "üzenet a szerzőnek" alatt tudsz elérni. A spammerek miatt nem teszek ki publikusan e-mail címet.

      Üdv,
      Zoli

      Törlés
  2. Gratula, szép, igényes munka!

    VálaszTörlés
  3. Kedves SUF !
    Kérdésem a TCA530 helyettesítővel kapcsolatos . Volna e eladó darabod amit betehetnék egy ST240-es Orion tunerbe. És ha lehet akkor minden különösebb macera nélkül .. Köszönöm előre a segítséget és ha lehet akkor a www.dragonaudio.hu weboldalamon találsz elérhetőséget... (SOS) köszi... Attila

    VálaszTörlés
  4. Szia
    Kérdésem: ORION ST 240 tunerbe kellene 1db van e eladó?
    ÜDV
    Laci

    VálaszTörlés
  5. Hali ! Zoli ! Újfent Érdeklődöm , hogy működik e még a TCA530-as prohekt ! ?
    Mert nagyon érdekelne 2 dara! És mint azt februárban írtam azaz kérdeztem, hogy minden macera nélkül működik a gyári TCA530 helyén! ?
    Köszi és várom mielőbbi válaszod !
    Üdv Attila .

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.