2018. február 19., hétfő

Anettka (Anet A8)

Tavaly gondolkoztam, hogy kéne egy 3D nyomtató az irodámba. Egyszer a Geeetech-et be is vittem egy hétre.
Látom a folyamatos áresést. Nem tudtam tovább ellenállni a kísértésnek.. Rendeltem egy Anet A8-at a német eBay-ről. €130 volt, plusz €15 szállítás. Néhány nap alatt ideért.



Egy pár óra alatt összeraktam. Elkezdtem péntek késő délután, és befejeztem vasárnap, de a hétvégém alapvetően nem ezzel telt. Azt gondolom a nettó építési idő olyan 6-7 óra lehetett.
Itt vannak az építéssel kapcsolatos tapasztalataim. Leginkább kósza gondolatok:
  • Az világosan látszik, hogy az építési leírás amit találtam, nem pontosan ehhez a kithez való. Azt gondolom, hogy a nyomtató egy rakás revíziót megélt, ezért a leírás "kreatívan kezelendő"
  • Az egész cuccot könnyű összeszerelni, ha megbarátkozol az akril keretbe benyomott anyákkal (amik szeretnek kiesni).
  • Nem értem, a hozzá adott egyenes csavarhúzót. Egyetlen csavarba sem jó.
  • A hozzáadott bordás szíj a lehető legvackabb. Műanyag, szálerősítés nélkül.
  • A szíjak feszítése mindíg problémás. Itt szintén. Az Y tengelynél ez kezelhető a motor és az ellenoldali görgő csavarjainak meglazításával a szíjnak az Y kocsihoz való rögzítése előtt.
  • Az X tengelynél sajnos a helyzet nem olyan jó mint az Y-nál. Maga a konstrukció hibás. Nincs lehetőséged megfeszíteni a szíjat, ha mégis sikerülne akkor a Z tengely rúdjait feszíted vele keresztben (és nem az X tengelyt hosszában), ami elkerülendő erőhatást produkál. Itt jön az az egyetlen módosítás amit rögtön fel is tettem a nyomtatóra (még sok egyebet tervezek). Ezt nyomtattam:
    https://www.thingiverse.com/thing:1683070



    Szerencsére a Geeetech nyomtatóm képes volt ezt megugrani, így nem kellett az építéssel szenvednem ennélkül az alkatrész nélkül.
  • A gűrött maszkolószalag a platformon egy vicc és nem valami amire nyomtatni lehet.



  • A kábelek feliratozása tökéletes. Megkönnyíti, hogy mindent pillanatok alatt összekössünk.
  • A firmware felhasználói felülete piszkos lassú. Nem fogom, hogy mi a francnak kell egy alfanumerikus kijelzőn egy 8 bites processzorral animálni (reszkess, jön Marlin).
  • Az extruder: pro: fém a torok, nincs benne teflon betét, kontra: Nem lehet szétszedni annélkül, hogy a magasság állítás bukna. Ez gond, ha nincs automatikus magasságállítás.

Az első teszt:



2 megjegyzés:

  1. Ha másfél éve csinált valaki javított verziót akkor mi a bánatért nem azt adják ma a géppel?

    VálaszTörlés
  2. Ha a fekete-sarga csavarhuzot kaptad hozza, annaka belsejet ki lehet huzni a markolatbol, es meg tudod forditani, ugy mar beleillik a csavarokba

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.