2018. január 6., szombat

micro:bit - homokfutó

Készülve az előadásomra, felvetettem magam mindenféle kapcsolódó Facebook csoportba, hogy lássam mi történik, hogy információt gyűjtsek.
Itt beleakadtam ebbe:
https://www.facebook.com/groups/1194017457408416/permalink/1220151044795057/
Azonnal tudtam, hogy kell nekem egy ilyen. Sajnos a bemutatott homokfutó platformmal nem rendelkezem, valamint az egyik a kódra mutató link is sérült a bejegyzésben, így az elején kellett kezdenem.
Volt két áttételes motorom (egy korábban tervezett és meg nem épített homokfutóból), vettem hozzá egy bútorgörgőt harmadik keréknek.
Az alaplemezt egy nyomtatott áramköri alaplemezből vágtam/fúrtam, majd festettem.
Nem volt hozzá kerekem, így terveztem:


A micro:bit, a motor vezérlő, és az elemtarttók megvoltak. Nem akartam ceruzaelemet használni, hanem inkább akkumulátort. Miután a Ni-Mh akkumulátorok cellafeszültsége 1,2V az alkáli elemek 1,5V-jával szemben, így 4 helyett 5 AA elemhez szükséges elemtartót használtam (3+2) hogy elérjem a 6V-os tápfeszültséget.
A motoroknak mindkét oldalon hosszú tengelye volt. Ezeket mindkét motor egy-egy oldalán flexxel rövidre vágtam.
Kinyomtattam a kerekeket, ezzel össze is álltak a szükséges alkatrészek:


Majd össze is raktam a szerkezetet:


Ezek után a távirányító készült el. Ebbe már csak két akkumulátor került, mert 3,6V fülé nem mehet a tápfeszültsége:


Ebben az elemtartó, egy 3D nyomtatott kis lap, a micro:bit és néhány csavar van összesen.

Miután a szükséges program nem volt meg így összeraktam egy újat és módosítottam a távirányító-ét, hogy ki és be is lehessen kapcsolni vele a homokfutót és ne csak irányítani.
A homokfutó kódja:
https://makecode.microbit.org/_PC1c6k4WRTwW


És a távirányító kódja:
https://makecode.microbit.org/_WT0F8bWVbc68


És végül az elkészült mű, működés közben:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.