2017. szeptember 30., szombat

Fake RF-ID

Kicsit szomorú vagyok. Abban reménykedtem, hogy ezt a cikket nem kell megírnom.
Elég sok mindent szoktam a kis projectjeimhez vásárolni különböző távolkeleti kereskedőktől az interneten (AliExpress, eBay, Banggood, Electrodragon, DX, stb.), ebből elég jól tudom, hogy könnyen bele lehet futni hamisítványokba. A dolgok olcsók, a projectek általában nem sürgősek (csak magamnak állíthatnék fel határidőket, de nem teszem), így ha valami gagyi, általában nem okoz problémát újra rendelni.
Ez esetben kicsit más történt. Kaptam egy feladatot, aminek kb. 3 hét volt a határideje, így a távolkeleti rendelés szóba sem jöhetett. Már egy ideje tisztában vagyok vele, hogy a HeStore árul különböző távolkeleti forrásból származó modulokat. Tartanak egy elég jó választékot, viszonylag értelmezhető áron. Értsd, egy $2-os modul náluk mondjuk 900Ft-ba kerül, és nem 5000-be mint egyéb helyeken (tisztelet a kívételnek) ahol ilyesmi néha feltűnik.
Ebből adódóan náluk rendeltem egy rakás dolgot ehhez a projecthez. Köztük ezt az RF-ID olvasót is:


Kibontottam az elsőt, rákötöttem egy ESP8266-ra, piszok bizonytalanul olvasott. A hozzá adott kártyát csak sokadszorra, a hozzá adott tag-et egyáltalán nem. Kicsit gyanúsak lettek a dolgok így rámértem, felvett valami 500mA-t (ami rengeteg egy ilyen cucchoz). Majd egy idő után már az ESP8266-al sem kommunikált. Kibontottam még kettőt a megrendeltek közül, azok, uC-vel ugyan kommunikáltak, az áramfelvételük rendben volt de semmit sem olvastak.
Kb. egy hét kínszenvedés után, csak ellenőrizendő a sejtésemet, kerestem más magyar forgalmazót. Két másik helyről is rendeltem ugyanilyen olvasót. Azok elsőre tökéletesen működtek. Ebből arra következtetek, hogy a HeStore-os cucc fake.
Nem mondom, bosszantott a dolog. Nem azért mert fake a cucc, hanem az elvesztegetett időm miatt. A project ugyan összeállt, de az RF-ID része időhiány miatt a végén lemaradt.
Ettől még nem volt bajom a HeStore-ral, bár örültem volna, ha úgy árulják ezeket a cuccokat, hogy minden típusból egy-egy darabot legálább letesztelnek, mielőtt forgalomba hozzák.
Ami viszont piszokul dühít:
Kitöltöttem egy RMA-t, hogy legalább azt a három darabot amit még nem bontottam ki visszavegyék, valamint, hogy teszteljék le ami náluk van, hogy más ne járjon így.
Na most a kitöltött RMA-ra egy hét alatt sem voltak képesek válaszolni. Se egy e-mail, se egy telefon. Nagy büdös csönd van.
Azt gondolom, hogy most egy jó ideig nagyon meggondolom, hogy vegyek-e bármit tőlük. Azt hiszem inkább nem.



2 megjegyzés:

  1. Nem egészen értem hogy ez miért lenne FAKE?
    Ez egy hibás modul, fake-nek akkor lehetne nevezni ha egy rendes gyártó terméke lenne lekoppintva nem?
    A sztoriban sokkal inkább a forgalmazó reakciója az ami nem szép. Én is szoktam HESTORE-ból vásárolni amikor nem akarom kivárni a több hetes szállítást az Aliról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy hibás modul, az hibás modul. Három hibás modul, jelöletlen IC-vel azt gondolom, joggal nevezhetõ fake-nek.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.