2016. szeptember 26., hétfő

Hyper-V - logikai bukfenc

Eléggé régen használok Hyper-V-t mindenfelé.
Érdekes pofonba futottam bele.
A hétvégén hosszas, teljes áramszünet volt. A szüntementesek nyomokban sem bírnak ki ennyit, tehát mindent kikapcsolt a kolléga.
A visszaállás után hívott, hogy működnek ugyan a dolgok, de valami nem gömbölyű. A Hyper-V management gépről működik a Hyper-V manager, de a saját notebookjáról nem. Ez pedig eddig jó volt.
Ma hosszas szenvedés után rájöttem az okra:
Az ugyebár jó ideje megengedett, hogy virtualizáljuk a Domain Controllert, és a Hyper-V (még a cluster is) elinduljon DC nélkül.
A védelem érdekében ugyebár a Hyper-V hoston NEM KAPCSOLJUK KI a tűzfalat, csak beengedjük rajta ami kell (RDP, Ping, SMB)
Tehát a gép elindul.
Nincs DC, tehát a hálókártya melyik profilba kerül? A publicba
Mi a WinRM public profil alapbeállítása? lokális háló (máshonnan nem enged be)
Ki ellenőrzi, hogy megérkezett a DC tehát hálózati profilt kellene váltani? SENKI!!!

3 megjegyzés:

  1. Ó, ez ismerős, évek óta küzdök vele... Azt szoktam tenni, hogy újraindítás után 10 perccel NLA-t újraindíttatom. :)

    VálaszTörlés
  2. Bakker, nem mondod, hogy nem tudtál volna egy normális Captcha-t találni :( Ezt a @$!/%+...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a megoldást, legalább nem kellett újraindítanom azt a vackot.
      A Captcha nem én voltam, hanem a gugli. Csókoltatom a blogspot-ot

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.