2016. március 25., péntek

Mesék a házautomatizálásról - Miért?

Miért ne?
Azóta tervezem ezt mióta elköltöztünk 2009-ben. Akartam valami ház automatizálást rögtön a kezdetektől. Van egy barátom aki mélyen benne van a KNX rendszerekben. Azt mondta, hogy a költség a ház kb. 10%-a. Nem akartam ennyit kifizetni, így egyszerűen dobtam az ötletet.
Természetesen az automatizálás megjelent a házban itt-ott, de integráció nélkül.
Volt néhány kísérletem az automatizálásra, de nem mentem ennél tovább.
Csak a gyűjtemény kedvéért:
- Vettem egy pár Conrad FHT80B termosztátot és a kapcsolódó szelepeket. Ezek működnek a házban ma, de "szigeteket" képeznek.
- Vettem és telepítettem egy páratartalom érzékelőt és kapcsolót (része a Conrad FS20 rendszernek) a páramentesítőhöz (a beépített vezérlő használhatatlannak bizonyult)
- Vettem egy számítógép interfészt és egy kód monitort az FS20 rendszerhez. Az interfész változatlanul a dobozában van. A kód monitort (vagy hívjuk debuggernek) használtam párszor
- Vettem egy CUL v3.2-t az FS20 rendszer vezérlésére, de ez is az egyik alkatrész dobozomban kallódott mostanáig.
- Terveztem és építettem egy pár hőmérőt, amit arra szántam, hogy egy későbbi termosztát project alapját képezze, aminek neki se kezdtem.
Ahogy látod máig semmi kb. sem történt.
Miért most?
Ahogy haladok az elektronikai projectjeimmel, néhány dolog felkeltette a párom érdeklődését. Ebből pedig született egy kérés.
A garázsban nem látunk semmit, ha nincs felkapcsolva a lámpa, de nem tudod kikapcsolni, miután beültél az autoba. Az eredmény: Ha lusta vagyok (ami néha megesik), a lámpa felkapcsolva marad.
Ezt meg kéne oldani.
Az egy egyszerű megoldás lenne, hogy lecseréljük a kapcsolót egy nyomógombra, hozzáteszünk egy időzítőt, de...
Én össze akarok hozni egy ház automatizálási rendszert. Ez egy jó kiindulópont. Tehát az egyszerű megoldás helyett, miért ne építsünk valami nagyot?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.