2016. február 8., hétfő

Leválasztótrafó

Az ok amiért elkezdtem dolgozni (a változatlanul befejezetlen) CNC Motor meghajtó projectemen, két ügyhöz köthető:
Amikor lecseréltem a 230W-os marómotort egy 400W-osra és az alulméretezett lineáris vackot egy 600W-os kapcsolóüzemű tápra, az utóbbi egyszerűen felrobbant, a védődióda hiánya miatt (az én hibám)
Amikor meg akartam javítani a fenti tápegységet, elkövettem egy második hibát. Elfelejtettem, hogy minden hálózatra kötött oszcilloszkóp le van földelve. Második nagy bumm, és a javítható tápegység véglegesen kimúlt.
Tehát elkezdtem dolgozni a CNC motor meghajtó projectemen és mellékesen megállapítottam, hogy mindenképp szükségem van egy leválasztótrafóra, hogy elkerüljem a hasonló baleseteket.
Rendeltem, vettem jónéhány alkatrészt hozzá - egy toroid trafót, dobozt, kapcsolókat, csatlakozókat és egy többfunkciós panelmétert, ami feszültséget, áramot, teljesítményt, meddő teljesítményt és cos fi-t is mér.
Az összes alkatrész ott vergődött a műhelyben, miután semmi kedvem sem volt, kivágni, kifúrni a szükséges lyukakat kézzel. Arra vártam, hogy befejezzem a CNC-t és elvégezze helyettem ezt a munkát.
Egy pár hete azon gondolkoztam, hogy tápegységeket kellene tesztelnem a házautomatizálási projectemhez. Ahogy elkészült a műterhelés, a leválasztó transzformátor is szükséges eszköznek tűnt.
Ma jobb helyzetben vagyok. A CNC-m ugyan továbbra sem működik, ellenben a 3D nyomtatómmal. Thehát, mi történik, ha lecserélem az aluminium elő- és hátlapot műanyagra, ahogy a műterhelés projectnél tettem.
Megtörtént.
Itt az eredmény:


4 megjegyzés:

  1. Hát ez a comment motor egy .... ha nem másolom ki a szöveget notepadba 99%, hogy bukod a kommentet

    VálaszTörlés
  2. most 4x kellett bejelentkezni egy kommenthez.

    VálaszTörlés
  3. Begépelem mégegyszer...
    Ezt az otthon automatizálás projektet gondold meg jól. Itt messze nem csak a hardver a lényeg, hanem a szoftver és a tesztelés is. Egy jól megírt szoftver, főleg a mobilos része, nagyban befolyásolja a használhatóságot. Már több, mint 10 éve használok, ilyet. Ha nem vagy időmilliomos és nincsenek kötélből a család idegei, tegyél magadnak egy szívességet és ne kezdj bele. Max egy jó rendszerhez fejlesztenék relé modult.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a tanácsot. Jól meggondoltam. Eszembe sem jutott feltalálni a spanyolviaszt. :-)
      A kulcsszó: OpenHAB
      Egy Beaglebone Green-re megy az OpenHAB, egy virtuális linuxra a MySQL amibe megy a persistent data. A node-ok ESP8266-os modulok amikhez van taljes MQTT és wifi támogatás Arduino alapon. Jó néhány szenzorhoz, beavatkozó szervhez, kész van a gyári kód. Ehhez jön még a Conrad-os FS20 fűtésvezérlő ami már működik pár éve, csak illeszteni kell egy szintén kész busware.de által elkövetett CUL modulon keresztül - szintén létezik hozzá minden a neten.
      Nekem egyenlőre nem tűnik az egész sokkal bonyolultabbnak mint a Lego

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.