2015. július 8., szerda

UV Levilágító 17. - Újrakezdve

Ezt a projectet immár egy éve félreraktam. Nagyjából a következők miatt:

  • Nem találtam megfelelő megoldást a tetőre és az üveg/plexi lapra
  • Le kellett volna gyártanom a hátlap betéteit, de miután a CNC meghalt, ez is meghalt vele
  • Nem tetszett a famunka amit elkövettem


Az üveg/plexi ügy:
A probléma ott van, hogy milyen üveget/plexit/stb. használjak a LED-ek teteján ami átengedi az UV fényt. Még egy UV integrátort is vettem az eBay-en (valami 20 dollárért), hogy mérni tudjam az átengedett UV fény mennyiségét.
Kb. két hónapja egy ötlet pattant ki a fejemből. Rájöttem, hogy egész idő alatt fordítva gondolkoztam.

Mi van, ha az egész cuccot a feje tetejére állítom?
  1. Nincs szükségem semmilyen anyagra a LEDek és a maszk közé.
  2. Ha a maszkot a panel tetejére rakom, látom az igazítást és nem csak saccolom.

A következő lépés egy új doboz tervezése és építése. Egy kicsit továbbgondoltam a dolgot. az egészet egy lapos zárt dobozba rakom (felnyitható tető nélkül) és a munkadarabnak csinálok egy fiókot. Ez így kevesebb helyet foglal, miután lehet a tetejére is pakolni.

Tehát terveztem egy új dobozt:


A világító paneleket fejreállítottam, és adtam hozzá két fiókot. A felső a munkadarabot tartja a levilágítás alatt, az alsó pedig egy tárolórekesz az üres NYÁKoknak.
Ezt a tervet szét kell szednem a darabjaira, hogy gyártható legyen. A kérdés amit meg kell válaszolnom, hogy legyártsam-e magam, vagy rendeljem meg a darabjait valahol.

4 megjegyzés:

  1. Nekem mindig is furcsa volt az a verzió (a neten körbenézve kb. mindenhol), ahol alulról van a panel megvilágítva, mert körülményesnek találtam a fólia pozicionálását úgy, hogy nem lehet látni pontosan a fedést.
    Ez a kialakítás tökéletesnek tűnik, így elmarad a mozgó tető és a vezetékek hajlítgatása (a tető fel-le hajtogatásakor).

    Nem találtam újabb bejegyzéseket a doboz kialakításáról - elakadt a project vagy csak nem volt időd dokumentálni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez sajnos az elakadt projectjeim számát gyarapítja. Mostanság legalább az újabb dolgaimat befejezem. Az egy jó kérdés, hogy ehhez visszanyúlok-e valamikor, mert a használhatósága ma eléggé megkérdőjelezhető számomra

      Törlés
  2. Ha nem titok, mire gondolsz a használhatósággal kapcsolatban? Maga az alapötletet nem találod már jónak vagy csak valami miatt neked nem megfelelő ?

    Nekem még mindig nagyon tetszik ez a kialakítás + design, de a mechanikus CAD-től eléggé 'fázom'..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kész eszköz gyakorlati használhatóságára gondolok. Amikor nekikezdtem ennek, arról volt tudomásom, hogy itthon tudok nagyon drágán, nem túl jó paraméterekkel nyákot gyártatni.
      Továbbá a házi toneres módszerrel még jelentősen szívtam, ráadásul az házi gyártású cuccaimra akartam lakkot rakni, ami megint UV szárított.
      A jelenlegi Kínai gyártási költségek mellett, hozzátéve, hogy a CNC marós nyák gyártás is készül nálam, nem látom, hogy ezt mire tudnám használni, amikor elkészül.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.