2014. július 2., szerda

3D Nyomtató - A szívás folytatódik

ENGLISH VERSION

A hétvégén újra erőt vettem magamon, hogy rendbeszedjem a 3D nyomtatót. Egy rakás dolgot kéne gyártanom vele.
Egy pár hónapja elköltöztettem a házon belül és azóta nem nyúltam hozzá.
Szombat reggel:
Bemegyek a pincébe ahol van a szerkezet (a CNC mellett). Világítás nincs, se áram a konnektorban.
Remek.
Kapcsolószekrény: Kismegszakítók felkapcsolva. Kimegyek a kapuhoz, a villanyóránál is rendben minden.
Vissza a kapcsolószekrényhez. Látom, hogy az egyik fi-relé leoldott.
Kapcsolgatom a különböző dolgokat, kihúzok mindent a konnektorból, végül is vissza tudom kapcsolni a fi-relét.
Öt év után most lett elegem abból, hogy a kapcsolószekrény ajtajába egy összegyűrt papír van beszorítva. Kerítettem egy ajtómágnest, fúrtam faragtam (simán nem lehetett felrakni) és megcsináltam az ajtót.
Ezzel el is ment a szabadidőm.
Vasárnap
Folytattam tovább a nyomozást.
Hosszas keresgélés után kiderült, hogy az elosztó amibe a cuccokat dugtam megrohadt. Konkrétan. A pince elég párás, az elosztő védőföldjén pedig megjelent némi rézoxid. Ez elég volt a 30mA átvezetéshez. Szétszedni nem tudom (legalábbis értelmesen), mert nem bontható csavarral rakták össze. Kuka.
Nincs otthon másik használható elosztó. Az idő is elment...
Délután
Elmentem a boltba. Vettem néhány dolgot köztük egy csapfedeles IP44-es kerti elosztót is.
Összeraktam az egészet, legalább már villany van
Kedd
Nekiálltam az első átalakításnak. A korábban beszerelt AC SSR-t lecseréltem az időközben megjött DC-re.
Kipróbáltam a fűtést. 75°C-nál kimaxolta magát. Vártam. Sokáig, nem fűtött tovább. Pontosabban az SSR igen de a fűtött platform nem.
Ma reggel
Eszembe jutott, hogy rámérek az SSR-re 4V esik rajta. Király!!! -> Kuka.

Szerencsére kettőt rendeltem. Kicseréltem. A második-on már csak 2V esik. A specifikáción ez is kívül van, de ezzel sikerült 105°C-ig felfűtenem a platformot.
Elkezdtem nyomtatni. És igen, megint bedarálta a szálat. Még jó, hogy a meleg fejből egyben kijött, így legalább azt nem kell szétszednem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.